Dítě, které v noci našlo slunce

31.12.16


Raühnval, bohaté knížectví ve východních Alpách. Mladý Marcus tam vede privilegovaný život jako syn zdejšího lenního pána. Až do dne, kdy dojde ke strašlivému krveprolití, při kterém je vyvražděna celá jeho rodina i všichni ostatní obyvatelé hradu. Marcus přežije díky pomoci Eloisy, dcery porodní báby, a prostí vesničané ho přijmou mezi sebe. Vláda krutého nového knížete však způsobí, že v Marcusově nitru brzy začne zrát odvážný plán – chce bojovat za svobodný a spravedlivý život nejen pro sebe, ale i pro všechny ostatní nevolníky v knížectví. Při naplňování tohoto záměru se neustále střetává s nejtemnějšími stránkami lidské existence. Navíc hrozí, že přijde o to nejcennější, co má...

Dítě, které v noci našlo slunce
Luca Di Fulvio
Překladatel: Jana Vlčková
Nakladatel: Knižní klub
Rok vydání v originále: 2015
Rok vydání v ČR: 2016
Počet stran: 600

Knížka Dítě, které v noci našlo slunce patří mezi knižní listopadové novinky. Většinou se mi stává, že si některou z horkých novinek objednám, ale jakmile ji držím v rukou, není na ni ten správný čas a rozpoložení. Však to znáte... Jenže když mi dorazila tahle, byla pro mě jednoznačně prvořadou. Zkrátka jsem toužila začíst se do příběhu, který je z dávné doby, v níž neexistovaly žádné vymoženosti, svět znal jen nevolnictví a z té druhé strany pak boj o moc a nadvládu.

Hned na úvod se před čtenářem otevírá náhled do života jednoho knížectví, které si žije relativně poklidně. I mezi poddanými panují dobré vztahy. Avšak jen do té chvíle, než hrad napadnou s rozkazem nenechat nikoho naživu, především nikoho z knížecí rodiny! Přesto se malému princi Marcusovi II. ze Saxie podaří uniknout smrti jen o vlásek...


Vzhledem k tomu, že se děj odehrává v 15. století, nikdo se s nikým nemaže. Ať už se jednalo o neposlušné děti, kdy jim každou chvíli mohla jedna přiletět, nebo když se některý z nevolníků svému pánu znelíbil, byl sprovozen ihned na onen svět. I přes drsný ráz prostředí, jsou v knize momenty, které jsou plné lásky, porozumění, soucitu, že je nemožné, aby se vám kniha nedostala pod kůži. Příběh malého Marcuse/Mikaela jsem hltala každým douškem. Bylo krásné pozorovat jeho psychický i fyzický vývoj. Jak z malého, ustrašeného chlapce, kterému nikdo nedával velkou šanci na přežití, vyrostl mladý muž neobávající vzpoury proti nespravedlnosti.

Nejen Mikaelův příběh mě zasáhl. Bavily mě i další postavy, které se pohybovaly v bezprostřední blízkosti Mikaela. Od autora jsem doposud žádnou jinou knihu nečetla, ale byla jsem nadšená propracovaností příběhů. Autor se nezaměřoval výhradně na osud Mikaela, ale pověděl nám i osobní příběhy jiných postav, které byly nejen zajímavé, ale i překvapivé. 


Když čtu knihu, v prvé řadě ocením poutavý příběh, ale když mi knížka nabídne i spoustu krásných myšlenek, je to jedině plus. Vlastně celkově jsem z knihy tak nadšená, že ačkoliv rok ještě neskončil, Dítě, které v noci našlo slunce, se řadí mezi to nejlepší, co jsem v letošním roce přečetla.

Jednoduše - děj je bohatý a pestrý. Dialogy nejsou monotónní, dokonce mě některé i pobavily. Vidíme, jaký život vedli nevolníci a jaký obyčejní lidé. Dokonce se s hlavním hrdinou vydáme i do Kostnice, kde se shledá s Mistrem Janem Husem. Kniha je také lehce promísena nadpřirozeností, i když žádné mýtické a fantasy postavy nečekejte. Kapitoly jsou kratší, takže čtení odsýpá velmi rychle. Knížka dokáže nabídnout požitek nejen ženám, ale i mužům. Jestli chcete sebe nebo své blízké obdarovat knihou, tahle by měla patřit mezi ně.

Mohlo by se vám líbit

0 komentářů

Používá technologii služby Blogger.

Autorská práva

Obrázky a anotace ke knihám pocházejí ze serveru bux.cz, databazeknih.cz, nebo goodreads.cz. V případě, že u fotografií není uveden zdroj, jsou mojí vlastní tvorbou. Všechny recenze a ostatní příspěvky zveřejněné na blogu jsou taktéž mojí tvorbou, proto je, prosím, bez mého souhlasu nekopírujte.

Archiv blogu