Já a pan Jones

30.11.15


Je pro mě pan Jones opravdu pan Pravý? Tuto otázku si kladou tři různé ženy. Každá z nich totiž miluje jednoho ze tří bratrů Jonesových… Izzy je rozhodnuta udělat za dosavadním nevydařeným životem tlustou čáru a začít znovu. Ovšem s Charliem Jonesem to nebude snadné, protože je sice okouzlující, ale také nepříliš spolehlivý. A flirt je jeho druhá přirozenost. Alicia je už roky šťastně provdaná za oddaného Hugha. V koutku duše ale ví, že jí chybí alespoň špetka nevázanosti, spontánnosti, zkrátka prosté radosti. A pak jí to dojde – nejspíše nastal čas, aby si to všechno začala dopřávat. Emmin vztah s Davidem byl dříve plný radosti a romantiky, jenže to už teď neplatí. Od doby, kdy se neúspěšně pokoušejí o dítě, to jde s jejich vztahem z kopce. A právě tehdy vstoupí do Emmina života pokušení... Všechny tři ženy se sejdou v rodinném penzionu Jonesových, nad jehož další budoucností visí velký otazník. Při tomto vynuceném setkání vyjde najevo, že vyjít se členy klanu Jonesových může být těžší, než by si kdo mohl myslet.

Lucy Diamond
Překladatel: Jana Vlčková
Nakladatel: Domino
Rok vydání v originále: 2013
Rok vydání v ČR: 2015
Počet stran: 376


Jak už to tak ve většině případů bývá, přečtěte si knihu, seznámíte se s jejím autorem, sedne vám styl psaní, tématika, že se k autorovi chcete vrátit. Přesně tohle byl ten případ. Od spisovatelky Lucy Diamond jsem začátkem roku přečetla knihu Kavárna na pláži. Při zjištění, že vyjde její další kniha, jsem si ji nemohla nechat ujít.

Jedná se o příběh, ve kterém je starší manželská dvojice majiteli penzionu. Jenže na další vedení podniku nemají už sílu. Proto se rozhodnou, že podnik svěří do rukou jednomu ze svých tří synů. Ale kterému? Hughovi, který má rodinu a zázemí jinde, Davidovi a jeho manželce, nebo snad volnomyšlenkáři Charliemu? Jedno je jisté, nebude to tak jednoduché ani pro jednoho z účastníků...

Knížka je rozdělena na kapitoly, ve kterých na střídačku vypráví osudové ženy bratrů Jonesových. Před začátkem čtení jsem si myslela, že Jonesovi budou kluci akorát na ženění a budou si k sobě vybírat vhodnou manželku. Což byl omyl. Už jsem se přesvědčila u minulé knihy, že si nemám předem nic představovat a domýšlet. Avšak ani v případě tohoto příběhu jsem nebyla zklamaná. Knížka se četla velice lehce, snadno jsem se vžila do hlavních postav, především do těch ženských. Každá řešila různé problémy a bylo pro mě celkem snadné se vcítit do jejich starostí, i když zatím jsem se sama s ničím takovým vypořádávat nemusela.

Tím, že se hrdinky ve vyprávění střídaly, byla jsem celkem napnutá, protože každá kapitola byla zakončena otevřeně, a mě to nutilo pokračovat ve čtení dál a dál (ale člověk musí také někdy spát, že jo). I když konec mi přišel takový moc zrychlený. Chtěla jsem vědět, jak to přesně dopadne s jedním párem Jonesových, jestli se jim ta 'věc' podaří či nikoliv.

Od knížky nečekejte žádné duchaplné čtení, ale rozhodně vám zpříjemní několik dní. Vzhledem k jazyku, který autorka použila, bude čtení hezky ubíhat, také sem tam narazíte na pár vulgárností, které do běžné mluvy někdy patří, ale příběhu nijak neuškodí, jelikož jimi není prošpikovaná každá strana. V průběhu čtení asi vytušíte, jak to zhruba dopadne, ale jsem přesvědčená, že některé momenty byste neodhadli. Ani mně se to nepodařilo a pak jsem byla překvapená.

Knížka spadá do žánru společenský román/román pro ženy. Ale nemusíte se obávat, že by šlo o červenou knihovnu. Děj byl spíše zaměřen na témata, která trápí partnery, manžele a rodiny. Takže každý si v tom může najít něco. Přesto bych knihu nasměrovala spíše k ženské části čtenářek, která ji jistě ocení.


Za poskytnutí recenzního výtisku moc děkuji internetovému knihkupectví Martinus.cz
 
Knihu můžete zakoupit zde.

Mohlo by se vám líbit

10 komentářů

  1. :)takže spokojená:). Bohužel jsem na ni četla více negativních recenzí než pozitivních, ale mě to neodradilo a knihu si koupila stejně:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Před jejím přečtením jsem taky narazila na komentáře, že s Kavárnou na pláži se to nedá srovnávat atd, ale já rozhodně nelituji času, kterého jsem nad knihou strávila ;)

      Vymazat
  2. Moc se mi tato recenze líbí :) Máš skvělý styl psaní, který mě naprosto uhranul... Věř, že jsem v průběhu čtení tvé recenze váhala, jestli mám vzít tužku a papír a hned si knihu napsat do mého 'seznamu' nebo ne. Kdybych doma neměla 15 knih, které nemám přečtené a jsou nové nebo z knihovny, tak bych si tuto knihu hned napsala, ale až ji někde spatřím, tak váhat nebudu <3 Díky za skvělý článek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevíš, jakou radost mi tvoje slova udělala! :) Moc děkuji :) Doufám, že jak na knihu narazíš, nebudeš litovat.

      Vymazat
  3. Po přečtení Kavárny na pláži vím, že určitě do této knížky půjdu. A tvoje recenze mě v tom utvrzuje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, Šárko, děkuju :) Ať se ti pak knížka líbí :)

      Vymazat
  4. O autorke ani jej knihách som ešte nepočula, ale príbeh vyzerá skutočne dobre, ďakujem za tip :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co :) Jsou to takové oddechové knihy :)

      Vymazat
  5. Moc pěkná recenze. Děkuji za další tip na knihu :-)

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.

Autorská práva

Obrázky a anotace ke knihám pocházejí ze serveru bux.cz, databazeknih.cz, nebo goodreads.cz. V případě, že u fotografií není uveden zdroj, jsou mojí vlastní tvorbou. Všechny recenze a ostatní příspěvky zveřejněné na blogu jsou taktéž mojí tvorbou, proto je, prosím, bez mého souhlasu nekopírujte.

Archiv blogu