Nataša

6.10.15


Chladná a temná noc. Od úst se kouří a konečky prstů rudnou následkem zimy. Na vlakovém nádraží v cizí zemi se potuluje spousta nepředvídatelných lidí. Mladá a krásná Nataša právě vykráčela z vlaku, který ji měl dopravit z Ukrajiny za studiem medicíny v Ostravě. Chvíle nepozornosti pramenící z vyčerpanosti po dlouhé cestě zaviní, že Nataša ztrácí zavazadlo, ve kterém má doklady i peníze. V okolí jen lidé, kteří o Natašin osud nejeví zájem. Z neznámého prostředí přichází člověk, který chce nádherně ženě pomoct. Ovšem není všechno zlato, co se třpytí… Je možnost volby, když vpadnete do pasti? Nebo je příliš pozdě na cestu zpět?
Matěj Novobilský
Překladatel: -
Nakladatel: MAFRA
Rok vydání v originále: 2015
Rok vydání v ČR: 2015
Počet stran: 133


Knihu Nataša jsem dostala k přečtení od samotného autora Matěje Novobilského. O autorovi jsem neměla tušení, proto jsem se rozhodla si o jeho knize přečíst pár informací, abych případně věděla, do čeho jdu.

Příběh pojednává o mladé dívce Nataše, která žije se svojí rodinou na vesnici v Ukrajině. Jejich podmínky pro žití nejsou ve srovnání s našimi poměry ideální, proto se rodina rozhodne, že mladičkou Natašu pošlou do České republiky, aby šla ve šlépějích své matky coby lékařky. Po chvíli dívka svolí a vydává se sama na dlouhou cestu do ČR. Plná očekávání z nové budoucnosti je však zaskočena krádeží veškerých svých věcí i peněz a ocitá se tak na hlubokém dně.

Můj názor:
K přečtení knihy mě lákalo zejména téma samotné, jelikož doposud jsem nic takového ještě nečetla. Také jsem byla zvědavá, jak se autor s tématem popere, jestli čtení bude poutavé či nikoliv. Avšak byla jsem velmi mile překvapena. Knížku jsem četla elektronicky, takže jsem ji měla neustále u sebe. A musím říct, že odložit ji by mi stejně dělalo problém, poněvadž byla napsána velmi poutavě, čtivě, dokonce spousta pasáží byla dramatických. A to já u knih můžu. Měla jsem pocit, že se v knize pořád něco děje, že se snad ani chvíli nenudím. Jen jednu výtku bych k obsahu měla. Jako žena a ne příliš technický typ jsem zápasila s popisem práce jednoho z hlavních hrdinů a to montáží elektromotorů. Ale ani tenhle detail mi velmi příjemný pocit ze čtení nepokazil.

Kapitoly byly délkou optimální. Vlastně celá knížka byla rozsahem kratší - má jen kolem 130 stran, což mi přišla celkem škoda. Styl psaní se mi líbil, autor to mohl klidně o pár desítek stran protáhnout, některé části lehce rozvést, více popsat. Například bych uvítala více popisu z ukrajinského prostředí. Přece jen naše představa o tamním žití se úplně nemusí shodovat s drsnou realitou.

I přes drsný průběh se autor snažil zachovat doslova pohádkový konec. Podle mého názoru se tohle moc nestává, většinou se tyhle dívky ze dna nezvednou, ale vzhledem k sympatizování s hlavní hrdinkou Natašou, jsem ji takový osud přála.

Shrnutí:
Z knihy jsem byla nadšená. Přečtenou jsem ji měla během chvilky a jsem ráda, že se mi naskytla příležitost si ji přečíst.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Matěji Novobilskému a jeho knihu můžete zakoupit na Palmknihy.cz zde.

Mohlo by se vám líbit

0 komentářů

Používá technologii služby Blogger.

Autorská práva

Obrázky a anotace ke knihám pocházejí ze serveru bux.cz, databazeknih.cz, nebo goodreads.cz. V případě, že u fotografií není uveden zdroj, jsou mojí vlastní tvorbou. Všechny recenze a ostatní příspěvky zveřejněné na blogu jsou taktéž mojí tvorbou, proto je, prosím, bez mého souhlasu nekopírujte.

Archiv blogu