Klejinčino tajemství

5.9.15

Týna se znovu vdala a začíná nový život s druhým manželem Martinem a třemi syny. Koupili napůl opravenou, sto let starou vilu, které místní lidé neřeknou jinak než Klejinka. Zatímco Týnina rodina je v novém domově šťastná, Týna má pocit, že ji vila nepřijala a že se proti ní všechno spiklo. Chtěla by zjistit, proč ji trápí děsivé sny, proč v domě nevydrží o samotě a proč na ni útočí její vlastní věci. Nikdo z nejbližších nechápe, co může mít za problémy v tak nádherném domě, a brzy začne být považována za labilní a psychicky nemocnou. Týna se pustí do pátrání v historii vily, aby zjistila, co ji vlastně pronásleduje. A pak zasáhne smrt…
Zdenka Hamerová
Překladatel: -
Nakladatel: Motto
Rok vydání v originále: 2015
Rok vydání v ČR: 2015
Počet stran: 328

Přiznám se, že českou současnou literaturu nijak nevyhledávám, takže když jsem slyšela prvně o této pro mě neznámé autorce a její knize, nijak jsem to neřešila. Avšak nedávno se na stránkách blogu Můj knižní ráj objevil tip právě na tuto knihu. Více jsem zbystřila, ke knize jsem si přečetla anotaci, podívala se, jestli je dostupná na bux.cz... Když jsem zjistila, že není dostupná, považovala jsem to za znak toho, že Klejinčino tajemství je dobrou, nebo přinejmenším vyhledávanou knihou. Nakonec jsem si ji pořídila jako eknihu.

Jedním z důvodů, proč jsem si knihu koupila, byl ten, že se blíží podzim, se kterým je spjato padající listí, sychravé počasí a celkově zvláštní tajemná atmosféra. A přesně takhle na mě Klejinčino tajemství působilo - možná za to mohla i knižní obálka, která je moc povedená.

Hned v úvodu se setkáváme s partou známých, kteří se společně zúčastnili plesu a poté se přesunuli do vily Klejinky, kde měli přespat u svých přátel Týny a Martina. Večer se jeví jako zdařilý, dokud si někdo nevšimne, že jedna osoba chybí. Rozhodnou se ji společně hledat. Najdou však jen bezvládné tělo. Poté se přesouváme v čase o dva měsíce zpět a příběh je nám postupně líčen.

Na začátku knihy se mi líbila představa koupě starého domu, který má historii. Ale když jsem se do příběhu ponořila hlouběji a vžila se do kůže hlavní představitelky Týny, byla bych stejně tak paranoidní jako ona. Na druhou stranu, když ve vás příběh vyvolá emoce (ať už je to strach, radost atd.), je to jedině plus. Nebo jsem prostě jen velký strašpytel...

Co jsem na knize velmi oceňovala bylo to, když se Týna nechtěla smířit s tím, že ji ostatní mají za blázna, a rozhodla se zapátrat po minulosti vily a jejich původních majitelů. Tohle mi přišlo natolik zajímavé a reálné, jakoby autorka tuhle část vyňala z učebnice dějepisu. Avšak na konci knihy byla poznámka, že některými osudy lidí se autorka inspirovat nechala.

Vzhledem k počtu stran knihu přečtete za pár dní, rychlí čtenáři i za den. Protože pokud se do příběhu začtete, těžko od něj odejdete. I když větší nášup napětí mi přinesla až druhá část. Díky této knize jsem se přesvědčila, že vyhýbat se českým autorům je zbytečné, protože i oni nám dokáží naservírovat krásné a napínavé čtivo.