The Courtship Book Tag

6.8.15

Zdroj
Od té doby, co jsem vyplnila svůj první knižní tag Čtecí návyky, jsem se po internetu porozhlédla po dalších a musím říct, že některé mě obvzlášť zaujaly. Sice mě ani do jednoho tagu nikdo netagoval, ale to mi nevadí. V průběhu měsíce bych ráda vyplnila další. Člověk tak zavzpomíná na knížky, oživí si jejich příběh, pobaví se u toho, takže nevidím jediný důvod, proč se do toho nepustit. A ještě v tom vidím navíc jednu výhodu - můžete se tak dozvědět věci navíc. Ať už o "autorovi", nebo o knížkách, které jsou dostupné na trhu. 
Pokud i vás tento tag zaujal, vyplňte jej, natočte video - záleží čistě jen na vás. Nebo v případě, že jste tento tag již vyplňovali, můžete mi do komentáře přidat odkaz, ráda se podívám na vaše odpovědi. 
Mějte hezký den a čtěte!

1. fáze - První přitažlivost
(Kniha, kterou sis koupila kvůli krásné obálce)
Možná je to lehce povrchní - kupovat si knihu kvůli obálce, ale koho by nenalákala zrovna tahle?! Celkově jsou obálky k této sérii moc povedené. Ale aby to nevyznělo, že jsem si Selekci koupila jen kvůli obálce, zaujala mě poté i její anotace, takže to byla taková dvojitá výhoda - příslib zajímavého čtení v líbivém obalu.


2. fáze - První dojem
(Kniha, která tě dostala svou anotací)
Dříve jsem o knihách Stephena Kinga měla ponětí, ale nelákaly mě, protože jsem si říkala, že to není čtení pro mě. Tohoto názoru jsem však byla jen do té doby, než se na pultech knihkupectví objevila kniha Dallas 63. Po přečtení anotace jsem věděla, že je to to pravé ořechové pro mě (i když na ořechy mám alergii). Kombinace cestování časem a možnost záchrany Johna Fitzgeralda Kennedyho, nic lepšího jsem si nemohla přát. A taky to stálo za to!


https://data.bux.cz/book/021/881/0218813/large.jpg3. fáze - Sladké řeči
(Kniha, která tě dostala díky stylu, kterým je napsaná)
Těch knih, které mi sedly stylem psaní, by bylo více. Ale když mám zmínit jen jednu, bude to Luční kvítí od Kimberley Freeman. Četla jsem ji poměrně nedávno, takže ji mám čerstvě v paměti. Autorčin styl psaní byl svižný, lehký, čtenáře dokáže zaujmout a k příběhu připoutat.



https://data.bux.cz/book/003/567/0035672/large.jpg4. fáze - První rande
(První díl série, který tě přiměl pořídit si zbytek)
Už ani nevím, jak jsem se k té knize dostala, ale naprosto mě uchvátila, a je jí Okřídlená duše od Amandy Stevens. Nabídla mi příběh celkem neotřelý a to hřbitovní královny, která má schopnost spatřit mrtvé. U nás vyšly zbylé díly série s odstupem několika měsíců, ale hned po přečtení prvního dílu jsem věděla, že další díly musím mít doma. A tak se taky stalo.


https://data.bux.cz/book/003/583/0035836/large.jpg5. fáze - Pozdní noční hovory
(Knížka, která tě přiměla zůstat vzhůru)
U této otázky jsem nemusela moc dlouho přemýšlet. Hned se mi vybavila knížka Než jsem tě poznala od Jojo Moyes. Četla jsem ji v novém roce a měla jsem ji přečtenou za chvíli. Když mi chybělo několik desítek stran, nemohla jsem knížku jen tak zavřít a jít spát, četla jsem ji až do noci. Příběh mě neuvěřitelně dostal, ani slzám jsem se neubránila.


https://data.bux.cz/book/024/810/0248108/large.jpg6. fáze - Vždycky v mé mysli
(Knížka, o které jsi nemohla přestat přemýšlet)
Je těžké vybrat jen jednu, protože takových knížek, které vás zasáhnou a musíte o nich přemýšlet, je zase více. Abych v tomto tagu nezmiňovala jednu knížku dvakrát, zmíním My děti ze stanice ZOO. Četla jsem ji, když mi bylo 16. Když jsem pak psala maturitní slohovku, jedno téma mě hned zaujalo. Přesně si jej už napamatuju, ale znělo nějak takhle: "Kdybych mohla změnit něco ve svém dětství, co by to bylo?". Z psaní slohovek jsem měla vždy panickou hrůzu, ale v ten moment jsem si vzpomněla právě na tuhle knížku a její hlavní hrdinku Christiane F., a vžila jsem se na chvíli do její kůže.


https://data.bux.cz/book/023/495/0234958/large.jpg7. fáze - Fyzické sblížení
(Knížka, která tě zaujala tím, jaká je na omak)
U knížek mám ráda vystouplá písmena, zajímavý potah knihy atd. Vybrala jsem Kostičas, protože když mi knížka přišla domů, často jsem se k ní vracela a povrch hladila. Je takový jemný, hebký. Když budete mít cestu do knihkupectví - zkuste...



https://data.bux.cz/book/024/767/0247670/large.jpg8. fáze - Setkání s rodiči
(Knížka, kterou bys doporučila rodině a známým)
Celkem záludná otázka. Našim bych nedoporučila asi nic, protože u nás v rodině jsem knihomol jen já. Naši nečtou. Jinak známým bych doporučila takovou knížku, která sedí k jejich žánru. Většinou doporučuji knížky příteli. Naposledy to byla knížka Ty od Caroline Kepnes, i když jsem ji ještě nečetla, anotaci to má zajímavou.


https://data.bux.cz/book/003/621/0036213/large.jpg9. fáze - Přemýšlení nad budoucností
(Knížka nebo série, u které jsi si jistá, že ji budeš číst ještě mnohokrát)
Ještě se mi zatím nikdy nestalo, abych knihu četla vícekrát. Až na Měděného jezdce od Paulliny Simons. Mám ji přečtenou již dvakrát, teď čtu potřetí a věřím, že to nebude naposledy!

Mohlo by se vám líbit

7 komentářů

  1. Tohle je velmi zajímavý TAG! :) A děkuji za připomenutí Dalasu - tuhle knihu jsem si chtěla přečíst, a pak jsem na ni dočista zapomněla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Byla by škoda na takovou knihu zapomenout! Ať se ti čtení líbí :)

      Vymazat
  2. Veľmi sa mi zapáčil tento príspevok Tag :) sériu Hřbitovní královna mi už dlhšie odporúča kamarátka a po tomto mám ešte väčšiu chuť sa do toho pustiť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se Ti Tag líbil :) Se Hřbitovní královnou neváhej, věřím, že se bude líbit!

      Vymazat
  3. Ahoj, jak už jsem předesílala v mém článku s otázkami o knihách (inspirovaném tím tvým), tak jsem udělala i obdobnou verzi článku tohoto. Budu moc ráda, když se na něj mrkneš ;) http://kikabu.blog.cz/1604/knihy-ma-laska

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.

Autorská práva

Obrázky a anotace ke knihám pocházejí ze serveru bux.cz, databazeknih.cz, nebo goodreads.cz. V případě, že u fotografií není uveden zdroj, jsou mojí vlastní tvorbou. Všechny recenze a ostatní příspěvky zveřejněné na blogu jsou taktéž mojí tvorbou, proto je, prosím, bez mého souhlasu nekopírujte.

Archiv blogu