Bez naděje

11.6.14


Když se sedmnáctiletá Sky seznámí s Deanem Holderem – možná jediným klukem, jehož provází ještě horší pověst než ji – něco se v ní změní. S ním poprvé ucítí něco, co v ní všechny povrchní známosti předtím probudit nedokázaly. Holder ji uchvátí i vyděsí už během prvního setkání, ale hlavně ji dokáže probrat z citové otupělosti, kterou už začala považovat za součást své povahy. A vyvolat v ní vzpomínky na minulost... vzpomínky tak bolestné, že by si přála nechat je dál hluboko pohřbené. 
Colleen Hoover
Překladatel: Jana Jašová
Nakladatel: YOLI
Rok vydání v originále: 2012
Rok vydání v ČR: 2014
Počet stran: 384
Knížka se mi dostala do rukou vlastně díky kladným recenzím, které blogeři vypouštěli všemi směry. Samotnou mě zajímalo, jestli splynu s proudem a budu stejně tak nadšená a překvapená, nebo co bude. A pozitivní výsledek na sebe nenechal dlouho čekat. Ale pěkně popořádku...

Na začátku to mělo celkem klasický rozjezd. Kluk, holka - dva looseři, narazí na sebe a stanou se z nich přátelé, dokonce je to k sobě táhne i o něco více. Připadalo mi to jako americké filmy z vysoké školy. Ale ne všechno musí být takové, jak se na první pohled zdá. 

Jak se ale člověk postupně začítal, zajímalo mě, proč se obě hlavní postavy chovají tak, jak se chovají. Když Sky začíná dostávat z intimnějších chvil panickou hrůzu, v téhle fázi příběh dostává formu/směr a čtenáři začíná docvakávat, že tahle knížka je opravdu dobrá. Při koupi knížky by mě ani ve snu nenapadlo, jakou zápletku v sobě kniha ukrývá.

Už od začátku mi bylo postavy Sky celkem líto. Navenek působila jako drsná holka, bylo jí jedno, co si kdo o ní myslí, jestli ji mají spolužáci ze školy rádi nebo ne. Ale v jádru byla citlivá duše, která samu sebe stále hledala a připadala si neúplná.

Pak se na scéně objevil hrdina Holder. Věřím, že byl podnětem fantazií mnoha žen při čtení knihy. Pohledný, statečný, ochranitelský, láskyplný a tajemný. Komu by se taková představa nelíbila?! Jen co mi na téhle postavě moc nesedělo, byla vina, kterou si dával, když jako šestiletý chlapec nedokázal zabránit jisté události. Tahle "vina" jej tížila od dětství až do dospělost.

Kniha se mi moc líbila a na základě toho jsem se rozhodla, že si koupím i druhý díl - Ztracená naděje, i když jde o ten stejný příběh. Ale zajímá mě, jak to bude vyprávěno Deanem. Určitě jisté věci vnímal jinak, rozkousnuté otázky budou zodpovězeny. Takže se určitě máme na co těšit.

Mohlo by se vám líbit

0 komentářů

Používá technologii služby Blogger.

Autorská práva

Obrázky a anotace ke knihám pocházejí ze serveru bux.cz, databazeknih.cz, nebo goodreads.cz. V případě, že u fotografií není uveden zdroj, jsou mojí vlastní tvorbou. Všechny recenze a ostatní příspěvky zveřejněné na blogu jsou taktéž mojí tvorbou, proto je, prosím, bez mého souhlasu nekopírujte.

Archiv blogu