Elita

15.5.15

Do Selekce vstoupilo 35 dívek. Nyní jich je již jen šest, ale soutěž o srdce prince Maxona je tvrdší než kdykoli předtím. A k tomu všemu se America nemůže rozhodnout, po kom vlastně touží. Je to Maxon, s kterým by mohla žít jako v pohádce? Nebo Aspen, její první láska? America nejvíce ze všeho nejvíce potřebuje více času, avšak zbytek Elity přesně ví, co chce. A okamžik rozhodnutí se neodvratně blíží.

Elita
Kiera Cass
Překladatel: Jana Montorio Doležalová
Nakladatel: CooBoo
Rok vydání v originále: 2013
Rok vydání v ČR: 2015
Počet stran: 280

Výběr ze Selekce se nám zúžil a je tu Elita. 6 dívek, jeden princ. Která nakonec získá princovo srdce a illejskou korunu?

Já osobně jsem se ale nemohla dočkat dne, kdy si budu moci vzít knihu do rukou a opět se začíst do milostného trojúhelníku Mers, Aspena a prince Maxona. Byla možnost se pustit do příběhu v angličtině, ale příliš jsem si netroufala, a raději jsem vyčkávala na český překlad. Kniha dorazila před začátkem zkouškového období, ale ani tahle skutečnost mi nezabránila, abych se do čtení pustila.

Ve druhém díle se opět setkáváme s hrdinkou Americou Singerovou, která postoupila mezi Elitu. Spolu s dalšími pěti dívkami si užívají princovu náklonnost, oddanost služebnictva, krásných šatů a tabule plného jídla. Avšak nic není zadarmo, Elita musí plnit úkoly a účastnit se přímých přenosů Zpráv. Situace s rebely se také nelepší, právě naopak – útoky stále narůstají a tím je ohrožena i bezpečnost královského dvora. Dokonce i rivalita mezi dívkami narůstá a každá hraje sama za sebe, ovšem kromě Americy - ta se snaží být za každé okolnosti férová a spravedlivá.

Na knize si velmi cením, že byla akční oproti předchozímu dílu, ten byl spíše klidnější. Prostor dostaly i jiné – než hlavní postavy. Něco více jsme se dozvěděli o Marlee, Kris atd. Dokonce se nám i král pěkně vybarvil. Chvílemi mne chování Americy vadilo, jak byla přelétavá, nedokázala se rozhodnout, kdo je princem jejího srdce. Ale kdyby po celou dobu byla nakloněna na jednu stranu, nebylo by to zřejmě tolik napínavé.

Knížka je napsána poutavě, čtenáře nenechá v klidu, chce se dozvědět, jak to bude pokračovat. I když možná nevýhodou je samotný název knih, který toho prozrazuje více, než je třeba. Kiera Cass mohla nechat čtenáře ve sladké nevědomosti, nejistotě, jak to celé dopadne.

I tak nelze odepřít celé sérii dobrý nápad. Většina knihu přirovnává k Hunger Games, avšak já touto sérií nepolíbená spíše vidím podobnost v americké reality show The Bachelor, kdy o přízeň jednoho muže bojuje X žen.

Po přečtení Elity nemohu čekat do vydaní třetího dílu, proto jsem se odhodlala si knihu „The One“ přečíst v originále. Pevně věřím, že ve třetím díle nás čeká ještě spousta překvapení a zvratů.